Låtsas du som det regnar? Tillhör du kategorin av människor som alltid skjuter upp saker till morgondagen? Gör inte det! Gå med i Illustratorskolan istället. Använder du programmet Illustrator från Adobe så har du säkert behov av att lära dig hantera programmet snabbare och effektivare. Avsätt istället en dag när det verkligen regnar till att gå igenom några lektioner i Illustratorskolan. Där kan du följa kursen i din webbläsare lektionsvis. Illustrator är en av de ledande programvarorna för objekt/vektorgrafik och layout. Du kan skapa enstaka illustrationer eller hela foldrar, affischer och reklammaterial. Gör din grafik för web eller tryck. Om du behöver redigera ett fotografi gör du det i Photoshop och länkar det sedan till ditt Illustratordokument. Som ett bra komplement både till web och tryckt media kan du skapa digitala interaktiva dokument med Acrobat Exchange. Det är du som är artisten!